FANDOM

Kogut Wynalazca
Kogut
Jako emblemat

Rasa:

Kogut

Miejsce zamieszkania:

Warsztat

Wystąpił w częściach:

Wszytskie - poza RISP, gry edukacyjne (wyjątek: Reksio i Ortografia) i Reksio (serial animowany)

Ranga/tytuł:

brak

Kogut Jan Wynalazca - nierozgarnięty ptaszor, wynalazca amator, brat Kornelka, Justynki oraz Andżeliki. Wnuk Kapitana Nemo. Potomek wielu sławnych Kogutów, np. Wodza Kukuryka
8872 1004 3

Wystraszony kogut w RIU

(wodza wioski masajajów, przyjaciela Amona Kretesa), Korybuta Dośćmocnego, Krzysztofa Koguta i pewnego bezimiennego filozofa greckiego przelotnie pokazanego w grze.

Cechy charakterystyczne Edytuj

  • jego hobby to majsterkowania i pochodne
  • jąka się gdacząc
  • posiada grzebień i takie coś, co dynda
  • ubrany jest w fartuch z kieszonką, w której zawsze nosi klucz francuski.

Jego konstrukcje Edytuj

WystępyEdytuj

Reksio i UFOEdytuj

Gra Reksio i Ufo była jego debiutem; był postacią drugoplanową. Obudziły go dziwne odgłosy wydawane przez Ufokury. W trakcie porwania kur z kurników, wpadł w panikę. Jego gdakanie obudziło Reksia. Wspomina wtedy również o Kornelku. Kiedy Reksio pokonał Ufo, a Kretes przekopał ocean, Kogut zaczął projektować Wajchadłowiec. Trochę mu to zajęło... Za plac montażowy posłużyła szopa.

Gdy Reksio i Kretes polecieli w kosmos, ten żywił się kanapkami z serem własnego pomysłu. Pojawił się dopiero pod koniec przygody gdzie, raduje się na widok brata.

Reksio i CzarodziejeEdytuj

W RiC znów był postacią drugoplanową: pojawił się w intrze gdzie znalazłszy Album wezwał Kretesa, by ten pomógł Reksiowi. Zaprojektował Teleportki (tym razem nie tak zajęło mu to tak długo), i z ich pomocą wystrzelił Kretesa w album. Sam czytał i bacznie obserwował przygody naszych bohaterów w Krainie Czarów (np. kiedy Reksio przegrywał w pojedynkach, Kogut mówił "Reksiu, ocknij się!"). Pojawił się znów pod koniec przygody i powiedział, że list jest z przyszłości! I że bohaterowie muszą zbudować Wehikuł Czasu!

Reksio i Wehikuł CzasuEdytuj

Tradycyjnie pojawił się w intrze: kazał Reksiowi i Kretesowi zbudować wehikuł (nie zaprojektował go; Nosek i reszta znali plan budowy z opowiadania babcia, który wiedział z budowy Koguta, który wiedział od Noska i innych...) Później okazało się, że kiedyś budował łódź podwodną. Kazał Reksiowi zbudować Żurawia, by wyłowić części do budowy wehikułu. Nurkiem zostać miał Kretes...

Zamiast w outrze pojawił się w środku gry: w przyszłości stworzył kombinację deskorolki i dykty, gdzie był Reksio i Kapitan Nemoany Reksio i jakiś kret, którego nikt nie zna (miał czapkę, ale nie przypominał w ogóle Kretesa).

Reksio i Kapitan NemoEdytuj

Tu jego rola spadła do trzecioplanowca. Zbudował wielkie coś bez nazwy. Uratował Reksia i Kretesa przed utopieniem się w oceanie.

DodatkiEdytuj

RiKwAEdytuj

Zbudował Klaystation i występował w pauzie i w niektórych CutScenkach. W pierwszym labiryncie Wehikułu można nim sterować ale to nie jest obowiązkowe (to dla ułatwienia).

RiKTTWEdytuj

Jest głównym bohaterem tego dodatku. Jąka się gdacząc, przepycha skrzynki i kule, wskakuje na skrzynki i podfruwa o jeden poziom. Dosyć lubiana postać bo mało gada i można nim dostać się prawie wszędzie (jedynym minusem jest to że nie może uruchamiać windy).

2 seriaEdytuj

RiMS/RiMS LEEdytuj

Wystąpił w 4 epizodzie(3), przybył w swoim podziemnym pojeździe De Łusex Machina i zaprojektował słonia trojańskiego. Później uciekł.

Ponownie pojawił się w outrze - zabrał Reksia i Kretesa do domu.

  • Kogut W. w całej okazałości
  • Kogut we własnej osobie

Ciekawostki Edytuj

  • Ma siostry Andżelikę, Justynkę i brata Kornelka.
  • W młodości próbował zbudować łódź podwodną, zapewne wzorując się na swoim dziadku - Kapitanie Nemo.
  • W grze RiWC można było zobaczyć jego przodków.
  • Pożyczał kiedyś od Reksia rower, twierdząc że mu ukradli.
  • Wiadomo że zbudował 8 wynalazków, o innych nic nie wiadomo...
  • Miał profil na Facebooku, ale usunął go ponieważ nie miał czasu go używać.
  • Ma dziadka (Kapitana Nemo), ale nie znamy jego babci.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki