FANDOM

Kret
Kretes
Jeden z przedstawicieli: Kretes

Status:

Rasa

W PR występują:

Wszędzie, ze szczególnym uwzględnieniem Królestwa Batatowego

Podstawowe InformacjeEdytuj

Kret - najczęściej występujący w Nowej Serii gatunek ssaków żyjących pod ziemią. 

Krety w grach z ReksiemEdytuj

  1. Kapitan Maldurf von Krettof
  2. Kreti Kretonen
  3. J.P. Kretien
  4. Molly
  5. Blubb
  1. Strażnicy
  2. Szawier
  3. Sergio
  4. Ramon
  5. Bianka
  6. Lukrecja
  7. Lucinda
  8. Król Plaster
  9. Alfredo
  10. Fernando
  11. Robotnicy
  12. Pingiel
  13. Manuel
  14. Kret z kosiarką

HistoriaEdytuj

Kolebką ich cywilizacji byli Starożytni Kretoni. Przybyli oni na Ziemię by powstrzymać Dinożarły od zagłady. W wyniku działań Reksia i Kretesa zostali i osiedlili się na Ziemi. Chcieli żyć jak dzisiejsze krety (czyli w kopcach). Niestety miejscowi ich wygnali. Jednak nie poddali się: wybudowali wielką latającą wyspę Mu . Po kilku latach Mu utknęło między linią Zmiany Daty ( po prostu jednak strona była w dzisiaj a jedna we wczoraj). Przez co nie mogli ruszyć wyspy. W końcu wybuchł wulkan i rostrzaskał Mu na pół. Zostało zalane wodą. Niewiele z Kretonów przeżyło. Ci którzy ocaleli popłyneli w trzech kierunkach: do Egiptu, do Indi oraz do Ameryki. Założyli Komnaty Starożytnych (w której na końcu jest coś innego: w Egipcie grobowce, w Indiach mędrcy oraz na Ameryce siedziba wodza byka siedzącego po turecku) w których umieścili swoją historię. Wejście do takiej musiało zająć rozwiązanie zagadek i innych testów(w egipcie rozszyfrowywania hieroglifów, w Indiach zagadki Kan-Guru a w Ameryce zaprzyjażnienie się z plemieniem). Po wielu latach Krety rozprzestrzeniły się wszędzie (dosłownie od podziemi na same góry) i stały się normalnym gatunkiem. I kto by pomyślał że przybyły z kosmosu...

Uwaga: To, że kretoni przybyli z kosmosu to nie znaczy że go opuścili: niektóre krety zostały w układzie Kurana- ojczystym układzie kretonów.