FANDOM

Molly.jpg

Wnętrze piekarni w RIU

Kretoński Ruch Oporu La Resistance - Organizacja składająca się z kretonów, która miała ma celu przeciwstawiać się dyktaturze Kuratora. Jej członkowie dzielnie stawiali opór.

KRO swą siedzibę miał na Kuranie w piekarni "La Resistance Boulangerie", co tłumaczy się jako "Piekarnia Oporu". Samo Resistance to parodia prawdziwego Ruchu Oporu (właśnie "La Resistance", czyli "opór"), który rzeczywiście działał we Francji w czasie II wojny światowej i który w groteskowy sposób przedstawili Jeremy Lloyd i David Croft w serialu 'Allo 'Allo!.

Członkowie KRO Edytuj

Molly, Kreti Kretonen, Blubb, J.P. Kretien i Kapitan Maldurf von Krettof, a dawniej jeszcze Che Kopara. Jego przywódczynią była Molly, ale ta wyprowadziła się do Nory.

HistoriaEdytuj

Kiedyś na Kretonie kury i krety żyły w zgodzie. Wtedy zjawił się Korneliusz, który zbuntował kury i obwołał się kuratorem. KRO powstało by go obalić.

Trzech ważnych członków - Maldurf, Jean Paul i Kretti - zostało uwięzionych. Wtedy na Kuranie zjawił się Dzielny Pies Reksio i Komandor Kret Kretes. Ich celem było uratowanie kur, które uprowadził Kurator.

Bohaterowie zgadzają się na pomoc kretom. Uwalniają trójkę więźniów i latają po całym Układzie Kurana. W końcu niszczą Jajo Śmierdzi Korneliusza. Ten nawraca się na jasną stronę mocy i wraca z Reksiem na Ziemię.

Molly opuściła wkrótce Kuran z zamiarem zamieszkania z ukochanym Kretesem. Nie wiadomo, czy KRO dalej istniało po upadku Kuratorium.

CiekawostkiEdytuj

  • Założycielem La Resistance
    La Resistance.jpg

    Siedziba Kretońskiego Ruchu Oporu widziana z zewnątrz

    był Che Kopara
  • Adres siedziby to: Kuran, ul. Kreta 23e (parodia siedziby AM w Gdańsku - ul. Kręta 23e)
  • Na wystawie leżą stuletnie chlebki, o których Molly zapomniała. W chlebkach ukryty był pilnik. To parodia pewnego wydarzenia z serialu 'Allo 'Allo, gdzie pojawiła się afera z trzema kiełbasami (jedna z nich, wysłana do Berlina pociągiem, który został wysadzony przez RAF, była pusta. Druga, oznaczona maleńką swastyką, zawierała kopię obrazu Upadłej Madonny z wielkim... tego, no... nieważne. Trzecia zawierała oryginał tego obrazu).
  • Prawdopodobnie SeKretny Ruch Oporu znał ich historię.
    Molly 2.jpg

    Szefowa KRO Molly

    Checkopara.jpg

    Che Kopara

Kretoni 1.jpg

Kapitan Maldurf von Krettof, Kreti Kretonen, J.P. Kretien

Więcej z Fandomu

Losowa wiki