FANDOM

Mu było siedzibą Starożytnych Kretonów, która zatonęła. Możemy dotrzeć tam w RIKN.
Mu

Część pokoiku z teleportami, przez który przechodzi linia zmiany daty

Muu

Pokoik po odgadniętym kodzie

Mu3
Mu4

HistoriaEdytuj

Starożytni Kretoni postanowili osiedlić się na Ziemi. Wybudowali Mu, które było ich ogromną siedzibą. Było zaawansowane technologicznie. Niestety w wyniku katastrofy związanej z Linią Zmiany Daty, Mu zostało zatopione i całe znalazło się głęboko pod wodą.

Kilka lub kilkanaście lub nawet kilkaset lat później, Amon Kretes postanawia odszukać Mu. Udaje się na wielką wyprawę, która w końcu skończyła się odnalezieniem siedziby. Niestety jedyne wejście do pozostałości Mu było zalane wodą, a technologia nie pozwala dostać się tak głęboko. Amon Kretes i Wódz Kukuryk, jego towarzysz postanowili osiedlić się na pobliskich wyspach i przekazywać wiedzę o zalanym przejściu z pokolenia na pokolenie. Ukryli wskazówki w dwóch dziecięcych wierszykach, aby ich potomkowie odnaleźli Mu razem.

Kilkaset lat po wyprawie Amona, Reksio i Kretes w RIKN poszukują sposobu na powrót do swoich czasów. Kapitan Nemo po wielu perypetiach, wyjawia im tajemnicę wierszyków. Bohaterowie rozwiązują zagadki i odnajdują przejście do legendarnego Mu.

Mu

Zatopiona Siedziba Starożytnych Kretonów

Jedyna niezatopiona jego część to niewielki pokoik z ciągiem dziwnych znaków, które okazują się być kodem pozostawionym w Komnatach Starożytnych Kretonów. Uruchomiony zostaje Komputer Tatka, która włącza system podróży w przyszłość. Reksio i Kretes wracają do domu.

Wierszyki:Edytuj

Amona Kretesa:Edytuj

Stoi w morzu kret olbrzymi,

Patrzy w przyjaciela oczy,

Między nimi leży przejście,

W które kiedyś kogut wskoczy.

Wodza Kukuryka:Edytuj

Stoi w skale wielki kogut ,

Patrzy w przyjaciela oczy,

Między nimi leży przejście,

Które kiedyś kret przekroczy.

MiejscaEdytuj

Miejsc w Mu zapewne było miliony, ale niestety zostały zalane przez wody oceanów. Zachowały się dwie części:

  • Mały pokoik z teleportami

Technologia Edytuj

W środku znajduje się mistyczny komputer Tatka. A oto jego funkcje:

Muuu.

Komputer Tatka

  1. Nawigacja MU (program niedostępny przez leżenie na dnie oceanu przez tysiące lat).
  2. Kontrola Systemów (bada zasoby Mu).
  3. Pranie wstępne w 30 stopniach.
  4. Odwirowanie.
  5. Podróż w przyszłość o jakieś 100 lat (pomogła Reksiowi i Kretesowi wrócić do domu).
  6. Rotowanie obiektu względem punktu (prace badawcze były w toku).

MU ERROR 404

CiekawostkiEdytuj

  • Mu miało być bardziej rozbudowane i ponoć jedno rozwiązanie niewykorzystanej zagadki do dziś leży w Notesie Archeologa. Stało się tak dlatego, że Forumowicze pospieszali Aidem Media.
  • Mu, to nazwa krainy mitycznej, jeden z tzw. zaginionych lądów. Według przekazów i różnych autorów kontynent (ew. część stałego lądu lub wyspa) Mu znajdować się miał na Pacyfiku lub między Australią a Indiami. Żadna z tych lokalizacji (podobnie jak możliwość istnienia w nieodległej przeszłości geologicznej rozległych lądów pochłoniętych przez oceany, z wyjątkiem szelfu) nie znajduje potwierdzenia geologicznego ani archeologicznego.