FANDOM

Na kury

Na Kury! - gra planszowa stworzona przez Aidem Media, a wydana przez firmę Trefl. Jest to jedyna gra planszowa o Reksiu, jaką wymyślono w AM. Zasady są skomplikowane: dochodzi tam do bitew kosmicznych z udziałem nawet trzech stron, lądowania na planetach, przenoszenia kur do portów, odbierania kur przeciwnikom... Sporo.

Wprowadzenie Edytuj

- Nie wierzę! Na kury?!?! To jakieś kosmiczne szaleństwo! Mieliśmy, zdaje się, wysadzać Jajo Śmierdzi, czyż nie? - wykrzyknął Kretes znad talerza makaronu.

- Wszystko w swoim czasie, Kretesie - powiedziała stanowczo Molly - a teraz... Na Kury!

- Hau hau hau hau hau - włączył się Reksio - Hau hau hauu! Hau hau hau!

- Jak to "Na Grzyby"? Co ty pleciesz, Reksiu, przecież ta gra nazywała się "Pod Grzyby" - rzucało się kostką o i podkopywało pod grzyby... Swego czasu byłem mistrzem łąki w tej grze...

- Dajcie spokój - wtrąciła się Molly - mówimy o poważnej misji, a nie o jakiejś tam grze. Dziś o północy rozpoczyna się w układzie Kurnika coroczny wylęg Ufokur. Jeżeli niechcemy, żeby zwerbował je Kurator albo inny zwierz spod ciemnej gwiazdy, to musimy natychmiast...

- Ale po obiedzie...

- Możesz po obiedzie, Kretesku. No więc, musimy natychmiast wyruszyć i przechwycić tylke drobiu, ile się da. Kretti już pakuje sprzęt na Ślepego Trafa. Założę się, że jeśli wy dwaj będziecie się dalej tak guzdrać i kokosić, to wrócimy z kurami zanim wy wogóle odpalicie ten wasz cały Wajchadłowiec. Pa.

- Akurat! Założę się, że uratujemy więcej kur niż wy - krzyknął Kretes za wychodzącą Molly - Pfff... Kretonka i facet z dykty, co oni tam mogą?

- Słyszałam to! I lepiej przeczytaj instrukcję, bo nie będę ci tłumaczyć przez radio - leży na stole.

- "Słyszałam!","Słyszałam!" - zirytował się Kretes - Idź może, Reksiu, jak już zjadłeś, przyspawaj do Wajchadłowca co nieco? Może jakiś blaster albo przynajmniej wannę na te kury... Albo od razu lodówkę...

- Hau hau?

- No, ja się chyba jeszcze skusze na szybki deserek. W końcu to tylko kury. Nie odlecą, he he... Co to ja miałem...? A! - przeczytać instrukcję...

Statki i ich opisyEdytuj

WyglądEdytuj

  • Pojazd: Wajhadłowiec
  • Pojazd: Ślepy Traf
  • Pojazd: Czyściciel Imperium
  • Pojazd: Bocian

Pojazd: WajhadłowiecEdytuj

Zbudowany przez Koguta Wynalazcę z losowych elementów znalezionych za kurnikiem i związany sznurkiem. Sprawdza się w surowych kosmicznych warunkach nadspodziewanie dobrze.

Pojazd: Ślepy TrafEdytuj

Niezbyt udany prototyp pojazdu, który miał stanowić zaczątek wielkiej rebelianckiej floty. Testujący go piloci skarżą się na kompletny brak widoczności, który uniemożliwia bezkolizyjne trafienie w lądowisko.

Pojazd: Czyściciel ImperiumEdytuj

Świeżo wydziobany okręt flagowy Kuratora. Majestatyczny i błyszczący, ale mało zwrotny. Większość masy stanowią wielkie trójkąty, które do niczego nie służą, ale wyglądają zacnie.

Pojazd: BocianEdytuj

Sekretny, wielozadaniowy, piracki statek Żabby nigdy nie został wykryty, przechwycony ani namierzony radarem. Tajemnica niezwykłej skuteczności kamuflażu tkwi w nazwie.

Broń i inne części pojazdówEdytuj

  • Teleport
  • Zasłona Dymna
  • Działo Makaronowe
  • Działo Budyniowe
  • Promień Zamrażający
  • Kurnik I klasy
  • Kurnik II klasy
  • Silnik bulbbowy
  • Silnik hiperchomikowy

  • Teleport to specjalna część jednorazowego użytku, która pozwala przesłać 4 kury z pojazdu prosto do bazy.
  • Zasłona dymna to również specjalna część jednorazowego użytku. Można jej użyć po to aby uniknąć bitwy.
  • Działo Zamrażające to najstraszliwsza broń kiedykolwiek wynaleziona przez kogokolwiek, nad którą najtęższe móżdżki wszechświata pracowały nocami.
  • Kurnik I klasy to miejsce dla dodatkowych 4 kur.
  • Kurnik II klasy to miejsce dla dodatkowych 8 kur.
  • Silnik Bulbbowy pozwala dodać 1 do wyniku rzutu kostką w fazie ruchu.
  • Silnik Hiperchomikowy pozwala dodać 1 lub 2 do wyniku rzutu kostką w fazie ruchu.
  • Burak pozwala przesunąć się o 12 pól do przodu

RISPRIURICRIWCRIKNRIKWARIKTTWRIMSRIMS LEMS2 (powstaje) Na Kury!

Więcej z Fandomu

Losowa wiki