FANDOM

Reksio i UFO (w skrócie: RIU) - to druga część serii Przygody Reksia wydana w styczniu 2003 roku.

XD

Pudełko z Gry Reksio i Ufo

Opis z pudełkaEdytuj

Gdzieś w odległej galaktyce... na planecie gdzie kret mówi dobranoc... tajemniczy Kurator buduje potężne jajo, przy pomocy którego chce podbić cały wszechświat...

Tymczasem Reksio po rozwiązaniu tajemnicy Skarbu Piratów, wraca do domu... Tu dowiaduje się, że kury z jego podwórka zostały uprowadzone przez UFO... Reksio postanawia uratować kury i wyrusza w pościg za kosmicznymi porywaczami.

RIU

Plansza wyboru epizodów

Dlaczego porwano właśnie kury?

Kim naprawdę jest tajemniczy Kurator?

Do czego służy lebiodka z planety Kurakis?

Czy miłość wystarczy, by zburzyć mury?

Wszystkiego dowiesz się, towarzysząc Reksiowi w kolejnej obfitującej w niespodzianki i pełnej pasjonujących przygód wyprawie...

Epizody Edytuj

Epizod 1: Inwazja Edytuj

Kilka dni po przygodzie z Skarbem Piratów Reksio wrócił do domu. Jednak UFO zaatakowały kurnik. Kogut błagał Reksia o pomoc. Dzielny Pies wziął worek z radioaktywnymi burakami i pokonał kosmitów, jakby grał w Space Invader. Kurniki służyły jako tarcze. Mimo wielu upadków pies wracał do walki. Po pokonaniu tych 20 statków okazuje się, że niestety... kury zostały uprowadzone!

Plansze w epizodzie Edytuj

Postacie w epizodzie Edytuj

Epizod 2: Przygotowania Edytuj

Po uprowadzeniu kur pojawia się Kretes. Okazuje się, że Czarne Kury zostały uprowadzone. Kogut nie traci czasu - planuje komiczną kosmiczną maszynę - Wajchadłowca. Reksio zgadza się na budowę. Dzięki zniszczonemu statkowi UFO podróż jest realna. Po zbudowaniu pozostało pytanie: kto pokieruje Wajchadłowcem? Tylko Komandor Kret Kretes może cos takiego uczynić!. Po długim salutowaniu, bohaterowie wchodzą do środka pralki i czekają na odlot.

Plansze w epizodzie Edytuj

Postacie w epizodzie Edytuj

Epizod 3: Podróż Edytuj

Po wystartowanie pojawił się problem: Kret widzi inaczej lewym, a inaczej prawym okiem, więc ściganie jednego UFO, które odleciało przed chwilką jest stratą czasu. Reksiowi udało się poprawić wzrok Kretesowi, ale jest nowy problem: trzeba pojechać przez autostradę. Do tego Diesel traci moc. Zaczyna się minigierka. Po długiej wyprawie bohaterowie w końcu docierają do sławnego Układy Kurana. Tam zostają zaatakowani makaronem przez dziwne statki kosmiczne.

Plansze w epizodzie Edytuj

Postacie w epizodzie Edytuj

Epizod 4: Kretoni Edytuj

Lądowanie awaryjne kończy się awarią całego systemu. Kretes musi uwolnić Diesla, by ten uwolnił Reksia. Ta częsć to rozbudowany epizod I gry RiSP (czyli uwalnianie Reksia przez krabika). Bohaterowie poznają Kretoński Ruch Oporu. Kretes zakochuje się w Molly. Komandor jako jedyny może uratować pojmanych przez UfoKury przyjaciół Molly. Po długim labiryncie, udaje się Kretesowi uwolnić ich. Okazuje się, że Reksio jest psem-wybrańcem, Kuran to tak naprawdę Kreton, a niejaki Korneliusz mianował się Kuratorem, czyli dyktatorem, kogutem i imperatorem w jednym. Krety muszą się chronić. Kretes obiecuje pomóc.Po znalezieniu łoma w bagietce Kretoni odbudowują Wajchadłowiec. Molly wie, że muszą zniszczyć generator Pola Siłowego na Indorze. Wysyła tam Reksia, Kretesa i Krettiego.

Plansze w epizodzie Edytuj

  • Piekarnia Ruchu Oporu(orginalnie La Registane Boulangerie).
  • Więzienie

Postacie w epizodzie Edytuj

Epizod 5: Indor Edytuj

RIKWA39

Baza na Indorze

Na Indorze trwa podział narodowy. Kretti zostaje pilnować Wajchadłowca, a Kretes pocieszać Julitę, ktora kocha Romana, z drogiego plemienia. Reksio staje się ich miłosnym przekaźnikiem. Następnie idzie szukać ziół dla starego pustelnika. Okazuje się, że ta cała afera wzięła się z tego powodu: pustelnik był z drugiego plemienia i nie oddał garnka, bo został zaatakowany. Po oddaniu przedmiotu, istoty przepraszają i proszą Kretesa o zniszczeniu muru. Wdzięczni mieszkańcy mają dość Kuratora i niszczą jego generator zjednoczonym totem, który posłużył jako klucz. Reksio, Kretes i Kretti zostaje godnie pożegnani. Po powrocie na Kuran dowiadujemy się o planie KRO LR: chcą odkurzyć Jajo z kur, dzięki odkurzaczowi. Molly zaś ma własny plan: chce przeprogramować po odkurzeniu Jaja komputer Kuratora i wysłać machinę na ruch kolizyjny. Jednak tylko dzięki hasłu można dostać się do Jaja... Tylko Kot, Ferment z planety Kurakis zna ten kod.

Plansze w epizodzie Edytuj

Postacie w epizodzie Edytuj

Epizod 6: Kurakis Edytuj

Żabba

W fortecy Barona Żabby

W trakcie pełnej przygód misji pomagać mu będą niezawodni przyjaciele...

Kiedy bohaterowie lądują na Kurakisie muszą przejść pierwszy wspólny labirynt. Zademonstrowane tu zasady będą potrzebne w kolejnych grach(szczególnie w RiC i RiWC). W wiosce okazuje się, że Kot Kott został uprowadzony przez niejakiego Żabbę. Ten zgadza się wypuścić Kota tylko wtedy kiedy Kretes wygra wyścig o róże pustyni. Po wygraniu (lub po przegraniu) tego trudnego wyścigu Baron wypuszcza Kota. W wiosce okazuje się, że czerwie znalazły sposób by zdobyć lebiodkę - cenioną fermerką roślinę, która może wszystko zmniejszyć, ale tylko na parę minut. Bohaterowie dzięki sposobowi Kota (puszczaniu czerwi muzyki) odganiają czerwie. Kott zdradza kod i wręcza bohaterom lebiodkę. Kiedy Reksio i Kretes wracają na Kuran okazuję się, że wszystko jest zapięte na ostatni guzik. Molly zrobiła kostium dla Reksia, ale nie dla Kretesa, bo "zabrakło materiału". Teraz Dzielny Pies może wyruszyć na Jajo. Jednak pojawia się problem: Kretoni nie mają jak przenieść Odkurzacza. Na szczęście Komandor ma lebiodkę.

Plansze w epizodzie Edytuj

  • Kurakis (wszystko debiut):
  • Wioska
  • Labirynt
  • Brama do fortecy Żabby
  • Forteca Żabby
  • Garaż
  • Tor Wyścigowy
  • Piekarnia Ruchu Oporu

Postacie w epizodzie Edytuj

Epizod 7: Ku Jaju Edytuj

RIKWA37

Jajo Śmierci

Po wyjściu z kryjówki KRO Reksio musi ominąć UfoKury. Następnie musi wpisać zaszyfrowany kod, który dostał pod postacią zagadki od Kota. Po wpisaniu kodu musi wykiwać strażników-UfoKury, by wejść do statku kosmicznego, który wkrótce poleci na Jajo.

Plansze w epizodzie Edytuj

Postacie w epizodzieEdytuj

Epizod 8: Jajo ŚmierdziEdytuj

Po wejsciu na Jajo Reksio zrzuca kostium i wchodzi do niekończącego się labiryntu złego Kuratora. Musi tam go omijać i znaleźć klucz dostępu do Komputera Kuratora, następnie dotrzeć do centrum dowodzenia jajem.Reksio wysyła Jajo na gwiazdę, Kurator okazuję się być Kornelkiem - bratem Koguta Wynalazcy, a Kretoni oczyszczają Jajo z kur. Wszyscy się cieszą, nawet sam były Imperator. Kretes zostaje na Kretonie z Molly. Jajo kończy swój żywot na patelni Jednakże w upływie szczęscia z powrotu Kornelka na Ziemię nikt nie zauważa jak Reksio w tajemniczy sposób znika, a jedyną poszlaką jest Album.

Postacie w epizodzieEdytuj

Plansze w epizodzieEdytuj

Lista płacEdytuj

Scenariusz i reżyseria: Krzysztof Hrynkiewicz
Grafika: Bartłomiej Brosz
Projekty postaci: Lechosław Marszałek (Reksio), Bartłomiej Brosz (inne postacie)
Animacja: Arleta Rogalska
Muzyka: Bartłomiej Brosz
Udźwiękowienie: Tomasz Jachowicz
Główny programista: Piotr Krasuski
Opracowanie informatyczne: Piotr Maciejewski, Robert Manuszewski, Dawid Naczk, Krzysztof Hrynkiewicz
Montaż: Andrzej Smoleń
Pilot oblatywacz: Jarosław Lula
Głosy:

Dialogi: Krzysztof Hrynkiewicz

Wersja RumuńskaEdytuj

Opracowanie lokalizacji: Erc Press
Koordynator projektu: Ionela Mocanu
Doradca techniczny: Marian Voicu
Redakcja: Cristina Ştefan
Tłumaczka: Maria Rodica Ancuţa
Głosy:

  • Cristi Ionescu
  • Roxana Geanta
  • Zuli Mustafa

Ciekawostki Edytuj

  • Gdy kończymy epizod III, w wersji demonstracyjnej Wajchadłowiec leci w nieskończoność. Co ciekawe, dialog używany w tym momencie jest zapisany w plikach w pełnej wersji, jednak taki dialog w niej nie występuje. Jak to demo?! Czemu nie kupiłeś pełnej wersji?!
  • Zostaje wymieniona Samoobrona Plutona. Walczyła, bo chodziło o utrzymanie rangi "planety" Plutona. Drugi raz i ostatni została wymieniona pod koniec RiKN. Miała tam jakąś sprawę z Drobiem Chaosu.
  • Tytuły robocze to, Reksio i Porywacze z kosmosu, Reksio i Kosmicioraz Reksio i Tajemnica Ufo [1]
  • W RiU występuje bardzo dużo parodii "Gwiezdnych Wojen". Właściwie większość fabuły jest oparta właśnie na tej serii. Oprócz tego pojawiają się aluzje do serii Dune, Star Trek'a, "Romeo i Julii" Szekspira oraz "Zemsty" A. Fredry [2]
  • Reksio i UFO jest pierwszą częścią w której pojawił się Kogut wynalazca i jego brat.
  • W plikach można znaleźć kilka niewykorzystanych dialogów Molly.
  • Gra nosi ten sam tytuł, co jeden z odcinków kreskówki Reksio.
  • w tej części narrator ma inny głos

ŹródłaEdytuj

  1. Można znaleźć te tytuły w plikach gry, a konkretnie w narrtytul
  2. http://www.przygodyreksia.aidemmedia.pl/pliki/kretes/forum/reksioforum/viewtopic.php?p=7136#p7136

RISPRIURICRIWCRIKNRIKWARIKTTWRIMSRIMS LEMS2 (powstaje) Na Kury!

Więcej z Fandomu

Losowa wiki