FANDOM

Reksio i ortografia-500x500.jpg
Reksio i Ortografia - to gra edukacyjna, która powstała w październiku 2003. Zrobiła ją firma Aidem Media. W tej grze występują też Kogut Wynalazca i Kretes.

O grzeEdytuj

Program “Reksio i ortografia” adresowany jest do uczniów szkół podstawowych i zawiera kompletną wiedzę ortograficzną, wymaganą przez program nauczania. Jest zbiorem zasad pisowni oraz ciekawych, dynamicznych zabaw sprawdzających znajomość ortografii, w których można wybrać poziom trudności i zagadnienie. Pasjonujące gry z Reksiem umilą naukę i zachęcą do utrwalania zdobytej wiedzy. Sprawią, że nauka stanie się niezapomnianą przygodą!
W programie znajdują się ulubione przez dzieci typy gier i zabaw. Są to między innymi wyścigi samochodów, motorówek, slalom skuterem śnieżnym, czy gry zręcznościowe: wyspa bobrów, wyścig po nenufarach, wylęgarnia kurczaków i turniej przy studni. Jeśli dziecko woli gry strategiczne, zapraszamy do zabawy polegającej na zdobywaniu zamków. Gdy jednak pisownia niektórych wyrazów sprawia kłopot, Reksio zaprasza do swojej budy, na krótką lekcjię ortografii. Ale to jeszcze nie wszystko...
Całość nasycona jest bogatą grafiką animowaną, wesołą muzyką oraz ciekawymi pomysłami na łatwe przyswojenie zasad poprawnej pisowni. Czego można chcieć więcej! Wystarczy dużo ćwiczyć, aby być najlepszym!

GaleriaEdytuj

  • Podwórko - główne menu gry - lewa część.
  • Podwórko - główne menu gry - środkowa część.
  • Podwórko - główne menu gry - prawa część.
  • Wybór graczy - tu widać zrobotyzowne wersje Reksia, Kretesa, kota i kury, aby pokazać, że te postacie są kontrolowane przez komputer.
  • Tak wygląda gra Wyścig - wraz z widokiem podwórka z lotu ptaka.
  • Oto podium widoczne po końcu kilku gier, np. gier z zamkami. Jak widać głównymi postaciami, którymi kontrolujemy w wielu zabawach to Reksio, Kretes, kura i kot.
  • Oto poboczni bohaterowie, pojawiają się tylko w kilku grach. Tak, to liczy też Koguta Wynalazcę
  • Jeśli popełniłeś jakiś błąd, musisz je poprawiać w maszynie do poprawiania błędów, Czy ta maszyna ci czegoś nie przypomina?
  • Zamki - gra strategiczna. Widzimy też Reksia, Kretesa, kurę i kota w zimowych ubraniach.
  • A tu widzimy jak wyglądają kurniki - są nowoczesne. W tej grze musimy złapać jajka, które zgadzają się z poprawną pisownią wyrazu.

Lista płacEdytuj

Wystąpili:

Zasady pisowni: Marta Zaręba
Twórca postaci Reksia: Lechosław Marszałek
Grafika: Bartłomiej Brosz
Animacje: Arleta Rogalska, Krystyna Golędzinowska, Bartłomiej Brosz
Muzyka i dźwięk: Tomasz Jachowicz
Opracowanie informatyczne: Piotr Krasuski, Mieszko Zieliński
Testowanie: Tomasz Hechliński
Projekt pudełka: Grażyna Stojałowska

Wersja RumuńskaEdytuj

Opracowanie lokalizacji: Erc Press

Kierownictwo produkcji: Ionela Mocanu

Redakcja: Roxana Colisniuc, Irina Volcinschi

Tłumaczka: Rodica Maria Ancuţa

Konsultacja: Maria Dimulescu

Lektor: Cristi Ionescu

Obróbka dialogów: Dan Grădinaru

CiekawostkiEdytuj

  • Większość wyrazów z gry "Reksio i ortografia" pochodzi od innej gry edukacyjnej od Aidem Media, pt.: "Bolek i Lolek na tropie zaginionej księgi ortografii".

Więcej z Fandomu

Losowa wiki