FANDOM

Reksi
Jest to czwarta część z serii Przygody Reksia wydana w marcu 2004 roku.
Ryże

Ryżokitowcy w Średniowieczu

Fabuła Edytuj

Reksio i Kretes mieli zamiar wreszcie odpocząć. Nie było im to jednak dane. Pojmani przez Zakon Ryżokitowców reszte życia spędzili w Lochach. Reksio nie przeżył już żadnych przygód, a Kretes nigdy nie wrócił do swojej Molly. Jeżeli nie chcecie by tak potoczyła się historia, przybądźcie niezwłocznie tu, do Średniowiecza. Szukajcie wskazówek w Karczmie, nad Pod Różą. - List Nostradamusa.

Reksio i Kretes oczywiście nie chcieli by tak to się potoczyło i za pomocą Wehikułu Czasu wyruszają do Średniowiecza by odnaleźć Nostradamusa, który potr
Reksio i Wehikuł Czasu - Nostradamus w twierdzy01:53

Reksio i Wehikuł Czasu - Nostradamus w twierdzy

Nostradamus w Twierdzy

afi odwrócić bieg historii. Budują go i w międzyczasie Żuraw, bo muszą wyłowić brakujące części. Lejem okazuje się być Staw.

Jak się okazuje, Kretes źle nastawił koordynaty czasoprzestrzenne i przez to bohaterowie trafili do Prehistorii. Tam zostają uwięzieni w Rozpadlinie. Muszą dać muchę pająkowi, by wejść na wyższe "poziomy". Wreszcie, wychodzą na prehistoryczne Podwórko. Tam spotykają przodków kogutów i Reksia. Prymitywnym samochodzikiem ruszają w stronę kopca. Tam spotykają starożytnych Kretonów, którzy chcą uratować dinozaury od katastrofy. Niestety, krety oczarowały się pięknem Ziemi i nie myślały już o pomocy prehistorycznemu gatunkowi. Reksio i Kretes zasiadają za statek i teleportują dinozaury w bliżej nieznane miejsce. Wreszcie, mogą wyruszyć do Średniowiecza.

Tam zostają uwięzieni przez Zakon Ryżokitowców. Ledwo się uwalniają i wreszcie mogą porozmawiać z Nostradamusem. Ruszają do Karczmy Pod Różą. Tam od Karczmarza dowiadują się, że nad Pod Różą to balkonik w tejże karczmie. Stamtąd widać plan, dzięki któremu mogą otworzyć przejście do Nostradamusa. Po dotarciu na miejsce dowiadują się że muszą pogadać z Dziadką, żeby przekonała Babcia do nieopowiedzenia wnukom o wehikule. To wszystko ma się dziać w II połowie XXI wieku. By tam wyruszyć, muszą dostać się do leja Zakonu Ryżokitowców. By się tam dostać, muszą znać herb Króla Korybuta Dość Mocnego, by ułożyć go w jego pomniku, co otworzy tajemne przejście. Reksio w tym celu startuje w Turnieju Rycerskim. W końcu bohaterowie sofają się w czasie do Złej Przyszłości.

Tam wychodzą z leja w Siedzibie Zakonu Ryżokitowców. Szczęśliwie dostają się do kanałów będąc praktycznie niezauważeni. Tam odkrywają, że są na Podwórku. Koguty żyły w kanałach, gdzie zwariowały. Reksio i Kretes poprosili ich o pomoc, bo dwóch strażników pilnowało skuterów bez których nie mogą się udać do domu dziadki. Koguty się zgadzają i budują im atrapę, która oszuka strażników. Składała się ona z: zdjęć bohaterów i deskorolki. W ten sposób Dzielny Pies i Kret mogą dostać się do Domu z Czerwonym Dachem. Niestety, na drodze ścigają ich Ryżokitowcy. Na miejscu okazuje się że Dziadki nie ma, jest tylko Babć. A konkretniej - Babć Kretes. Ten na nich krzyczy i mówi, że Reksia dawno nie ma, żadnej Molly nie zna, wnuków nigdy nie miał. Kretes przerażony swoją przyszłością wypowiada wiersz o jego przygodach. W końcu kret stwierdza, że pora wracać, bo futerko mu zmokło. Lej okazuje się być pilonowany przez Ryżokitowca i zabezpieczenie. Reksio zgaduje kod odblokowujący Lej. Wreszcie bohaterowie wracają do Średniowiecza.

W Średniowieczu bohaterowie zastają zdemolowaną Karczmę. Zrobili to Ryżokitowcy, którzy chcieli złapać Nostradamusa. Podobnie zrobili z Pomnikiem króla Korybuta Dość Mocnego. Nostradamus zostawia w swoim dawnym miejscu pobytu list, w którym twierdzi, że muszą spotkać się w Twierdzy Rabarbark. Po wyjaśnieniach otrzymanych w Twierdzy, bohaterowie wyruszają do starożytnego Egiptu. Proszą o pomoc Kota Leonarda Da Vinci, który projektuje helikopter, którym dolecą na dach Siedziby Zakonu Ryżokitowców. Po przejściu labiryntu, bohaterowie mogą ruszać.

Po dotarciu na miejsce i odłożeniu albumu spotykają Zakon Ryżokitowców będący wówczas kultem Ibisa. Zmieniwszy bieg historii (jednym małym przepraszam) wracają do nostradamusa i przewożą go do przyszłości. Niestety przez pomyłkowe ustawienie zegara, bohaterowie trafiają do XIX wieku. Tam ich wehikuł ulega zniszczeniu przez lokomotywę Herfinder Han'a.

C.D.N.

EpizodyEdytuj

W starej wersji gry nie ma podziału na epizody, ale możemy je sprawić poprzez ściąganie patcha. Nie mają nazw, poniżej napisano co zawierają.
Riwc-wyborpoziomow

Tak wygląda wybór poziomów w grze

  • Epizod 1 - Budowa Wehikułu - Teraźniejszość
  • Epizod 2 - Prehistoria
  • Epizod 3 - Pierwsze Średniowiecze
  • Epizod 4 - Zła Przyszłość
  • Epizod 5 - Drugie średniowiecze
  • Epizod 6 - Egipt
  • Epizod 7 - Trzecie średniowiecze
  • Epizod 8 - Outro (Świetlana Przyszłość, potem XIX w.) - grywalne są tylko podróże w czasie
    RIKWA45

    Screen z RIKWA.

Lista płacEdytuj

Scenariusz i reżyseria: Krzysztof Hrynkiewicz

Grafika: Bartłomiej Brosz i Jarosław Lula
Animacja: Arleta Rogalska

Projekty postaci: Lechosław Marszałek i Bartłomiej Brosz
Muzyka: Bartłomiej Brosz
Pierwszy programista: Andrzej Czyż
Drugi Programista: Przemysław Jaskot
Programowali również: Piotr Krasuski, Robert Manuszewski, Piotr Maciejewski, Dominik Dagiel, Krzysztof Hrynkiewicz
Udźwiękowienie: Robert Krzywicki
Wystąpili:

Dialogi: Krzysztof Hrynkiewicz
Kierownictwo Produkcji: Krzysztof Hrynkiewicz
Testowali i zrzędzili: Tomasz Hechliński, Bartłomiej Brosz, Jarosław Lula, Maciek i inni...

Twórcy zapewniają, iż podczas kręcenia scen w sali średniowiecznych tortur nikt nie ucierpiał, ogień był z dykty, łańuchy z gąbki, reszta była symulacją komputerową. Do produkcji zużyto 6 metrów kwadratowego kartonu, 111 litrów kawy, cztery ołówki, osiem pisaków, ryzę papieru formatu A4, pięć tysięcy kółek zębatych, 33 milliony pikseli oraz 2 gumki do ścierania. (c) 2004 AIDEM MEDIA

Wersja RumuńskaEdytuj

Opracowanie lokalizacji: Erc Press

Redakcja: Roxana Colisniuc, Irina Volcinschi

Tłumaczka: Mălina Grosu

Głosy:

  • Cristi Ionescu
  • Valentin Samiş
  • Cornel Mihalache

Obróbka dialogów: Dan Grădinaru, George Popescu

Wersja RosyjskaEdytuj

Opracowanie lokalizacji: Muza Games

Rok opracowania lokalizacji: 2005

Reżyseria wersji rosyjskiej: Natalia Dubrowskaja

Operator dźwięku: Artemi Kolpakow

Głosy:

  • Dmitrij Poplonski - Kapitan Kreton, Herold Harold, Salwadoryk, Ryżokitowcy, Rykus, Szalony Kapelusznik
  • Borys Repetur - Narrator, 2 Strażnik mantry Ibisa, Stryjek Maćko, Rozbójnicy
  • Jelena Borzunowa - Wanda Niken, komputer w przyszłości, Dantek, Muszka
  • Wsewłodż Kuźnetsow - Kogut Wynalazca, Koń Robert, Król Glutton VI Tłusty, Kot Leoanarda da Vinci, Mistrz Autobus, Mumia, Nostradamus, Oberżysta
  • Borys Bystrow - Kornelek
  • Nikita Prozorowski - Kretes
  • Ludmiła Gnilowa - Nosek, Trampek
  • Jurij Breżniew - Grano Hau-hau

Ciekawostki Edytuj

  • W tej części budujemy aż 4 maszyny, w innych tylko 1 (oprócz RIKN). Mianowicie to wehikuł czasu, żuraw, średniowieczny helikopter i prymitywny samochodzik (tylko zmieniamy koła i wsadzamy chomika szablozębnego).
  • W tej części udostępniona zostaje nowa lokacja na podwórku: staw
  • W tylnej stronie pudełka do gry można zobaczyć w zdjęciu w którym pojazd starożytnych Kretonów miał runąć można zobaczyć dinozaura - koguta w pełnej krasie, ale w grze go nie ma.

RISPRIURICRIWCRIKNRIKWARIKTTWRIMSRIMS LEMS2 (powstaje) Na Kury!

Więcej z Fandomu

Losowa wiki