FANDOM

Szkatułka

Szkatułka z odciskiem łapy Reksia

Szkatułka była bardzo ważnym przedmiotem w historii Reksia. Ten Który Tak Potwornie Mąci odnalazł mityczną szkatułkę, ale odwrócił się od Rady Siedmiu Czarodziejów i postanowił otworzyć ją samemu. W tym celu zbudował Maszynę do Wysysania Magii, która zabierała magię z Krainy Czarów, by otworzyć szkatułkę. Reksio pokonał TKTPM pod koniec RIC. Przyłożył łapę do wieka szkatuły. Pasowała idealnie. Szkatuła otworzyła się, a w jej wnętrzu nasi bohaterowie znaleźli Niebieską Kość i List od Nostradamusa.

W grze Reksio i Wehikuł Czasu, w Egipcie, gdy schła Reksio przyłożył do niej łapę. Stąd odcisk jego łapy.

Jak wypowiedział się twórca Przygód Reksia:

"Wnuki Kretesa będąc w starożytnym Egipcie zakupiły szkatułkę na straganie, żeby mieć fajną pamiątkę z podróży w czasie. Kiedy ich wehikuł się popsuł w średniowieczu, ukryły list w tejże szkatułce i poprosiły przypadkowo spotkanego maga o umieszczenie jej w magicznej księdze (tej w której uwięziony był Reksio w RiC), o przygodach Reksia i Kretesa w księdze wiedzieli przecież z opowieści swojego Babcia."